ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ & ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Σταύρος Φαλαγκάρας: Καταλήψεις σχολείων (trikalanews.gr)

Άρθρα - Απόψεις

Ημερομηνία: 20.10.13
Ώρα: 14:50
Μεγένθυση κειμένου    |
Σταύρος Φαλαγκάρας: Καταλήψεις σχολείων
Αρθρογράφος: trikalanews
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14:50
Κατάληψη
Εντυπωσιακή ήταν η προ ημερών εύκολη, αριστερή(;) ρητορική της δημοτικής παράταξης «Φυσάει κόντρα» και του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, για τις καταλήψεις των σχολείων. Δεν ξέρω αν η στάση αυτή είναι και επίσημη θέση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία, γιατί οι κομματικές οργανώσεις δεν είναι για να μεταφέρουν απλά τον πολιτικό λόγο και τις αποφάσεις του κέντρου.
Ας μου επιτραπεί λοιπόν να διαφωνήσω μ’ αυτές τις απόψεις και τις κορώνες του τύπου «κάτω τα χέρια από τις καταλήψεις», που όχι μόνο δεν ωφελούν και δεν συμβάλλουν στην επίλυση τέτοιων κοινωνικών φαινομένων, αλλά ζημιά κάνουν στην εξελεγκτική πορεία των μαθητών, και τη διαδικασία της ουσιαστικής και αποτελεσματικότερης ένταξής τους στο κοινωνικό σύνολο.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Οι καταλήψεις των σχολείων που κρατάνε χρόνια ως έθιμο και μαθητικός χαβαλές του κάθε φθινοπώρου, ασφαλώς και βολεύουν πολλούς, όμως είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι παράνομες πράξεις και αναποτελεσματικές.
Έχουν δε θεσμική αρμοδιότητα παρέμβασης και η δικαιοσύνη και η αστυνομία, όχι βέβαια για να κλείσουν φυλακή ανήλικα παιδιά, αλλά να παρέμβουν με τον κατάλληλο συμβουλευτικό και παιδαγωγικό τρόπο. Όμως τον πρωταρχικό και κύριο ρόλο τον έχουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι οφείλουν να ενεργούν έτσι, ώστε οι μαθητές να  συνειδητοποιούν το σεβασμό της δημόσιας περιουσίας, τις έννοιες της ευθύνης και της παρανομίας.
Η κοινωνία, δεν μπορεί δικαιολογώντας τη δική της αδιαφορία και απραξία, να αναθέτει στους μαθητές την επίλυση των μύριων προβλημάτων της πολύπαθης εκπαίδευσης. Και σήμερα με την αδιέξοδη πολιτική των μνημονίων και δυστυχώς της υποτέλειας, αν επιμένουμε σε ανέξοδες και αδιέξοδες ρητορικές, σε ξεπερασμένες συνδικαλιστικές απόψεις, σε κομματικές μικρότητες, επαναπαυόμαστε και επιχαίρουμε στην αναταραχή των καταλήψεων, τότε είναι βέβαιο ότι αδυνατώντας να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποδεχτούν κανόνες και αξίες του πολιτισμού μας, τα δασκαλεύουμε και τα προετοιμάζουμε να ζήσουν στο δικό μας κόσμο της διαφθοράς, μιζέριας, του ατομικισμού, της ιδιοτέλειας, της αρπαχτής, της αραχτής και του βολέματος με οποιονδήποτε τρόπο.
Εντυπωσιακός επίσης, όμως αδικαιολόγητος κι ο θόρυβος των ημερών, για την ενέργεια διευθύντριας Λυκείου, η οποία στην προκειμένη περίπτωση έχοντας νόμιμη και ηθική υποχρέωση έπραξε το αυτονόητο. Είναι δυνατόν η διεύθυνση του σχολείου να μην συγκινείται για τα  συμβαίνοντα στο χώρο της;
Είναι δυνατόν να επαναλαμβάνονται απαράδεκτες καταστάσεις του παρελθόντος, όταν ανεπαρκείς διευθυντές παρέδιδαν τα κλειδιά και το δημόσιο σχολείο στους μαθητές, γιατί αποφάσιζαν σε γενική συνέλευση κατάληψη; Είναι δυνατόν οι μαθητές (συνεπικουρούμενοι και από εξωσχολικούς) να καίνε θρανία και καρέκλες μέσα στις αίθουσες και να μην ευθύνεται, να μην λογοδοτεί κανένας; Ποιος πληρώνει τα σπασμένα; Έλεος πια!
Σταύρος Φαλαγκάρας, εκπαιδευτικός
Υ.Γ. Επειδή κάποιοι κάνουν λόγο και για «φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών του λαού», ας μάθουν ότι τα παιδιά του λαού το απέδειξαν πως μπορούν να σπουδάσουν και να διαπρέψουν, σε χαλεπότερους καιρούς με πραγματικούς φραγμούς και αντίξοες συνθήκες.
Το άρθρο έχει διαβαστεί 484 φορές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου